Hejhej hallå!

Ikväll har vi haft middags främmande av Malin å Henke och barnen. Mkt trevligt. :)
Blev grillat. Mums!

Imorgon blir det att umgås med hunden!
Har ju hunnit klippa klor och rycka öron iaf, imorgon tänkte jag hinna frisera...men det återstår ju att se...är ju inte världs viktigt. Man hinner ju inte allt här i världen, speciellt inte när vi har en liten som vi ska ta hand om också!
Hon går ju trots allt före allt annat. :)

Tänk, sen när jag ska börja jobba, då kommer det bli ännu mer fullt upp! Men jobba måste man ju göra. Förstår verkligen inte dem som aldrig har lyft ett finger i sitt liv!
Själv har man knegat sen man var 17-18 år och före det var det sommarjobb.
Jag förstår att folk blir irriterade när dem jobbat ett helt liv och kämpat och sen bara får en pisspension, medan vissa glider omkring, fuskar och behöver inte göra ett skit och får pengar iaf.

Kan ju ta mig själv som exempel med mitt ganska minimala problem i jämförelse, men ändå. Jag hade fruktansvärt ont i rygg bla under graviditeten. Läkaren sjukskrev mig 25 % (!), men då godtog inte försäkringskassan det för att dem ansåg att min arbetsförmåga inte var nog nedsatt (nä men få se, jag hade så ont ibland att jag höll på börja gråta och kunde knappt sköta jobbet!). Trots nya sjukintyg och överklagningar så gick det inte igenom. Det handlade om 25%, i 2 månader.

Då kan jag känna att jag blir irriterad på dem som fuskar med systemet. För tack vare dem, så får vi som verkligen är sjuka eller har ont, straffas för att dem ska kunna leva sitt jävla glidarliv och dessutom, som lite salt i såren, så betalar vi dem för det!

Men det är väl priset vi får ta för att vi ska kunna ha det tryggt i sverige, så man får väl gott finna sig i glidarna.....men ganska irriterande är det när man börjar tänka....:-)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0