Hur blir man av med sockerberoendet?

Jag och Dennis har på senaste tiden ätit alldeles för mycket socker.
Vilket har resulterat i att vi fått ett grymt sockerberoende!
Igår satt jag och googlade på sockerberoende och hur man blir av med det och kom in på LCHF..
måste säga att det låter ju logiskt.
Har som tyckt att det låter konstigt att inte äta nå kolhydrater alls...blir det inte brist på nått liksom?

Men jag vill inte köra stenhårt på nån slags diet, utan vi äter det vi alltid har ätit, bara att vi utesluter godis, chips, fikabröd vitt bröd, färdig frysmat ja, allt med massa socker i...

Så nu har vi naturella nötter att knapra på när man känner att suget kommer smygande.
Tänker även tillåta mig att äta mörk choklad.

Om det inte blir grillning idag, tänkte jag testa att göra baconlindad dionkyckling som är ett lchf recept...

Kommentarer
Teresa

De är jätte skönt me körkort. jo man var väldigt bunden till andra innan och de var jobbigt. Sen tips på att bli av med socker beroendet:) Jag har problem med socker beroende jag med. De som orsakar det är candida svampar. Kroppen ska ha en mängd men socker,tobak,alkohol,svamp och stora mängder vitt mjöl gör att de "förökar" sig. Och dessa vill ha mer och mer och mer så då startar socker suget och blir värre och värre. Har man candida problem ska man undvika citrus frukter. Minns inte varför men de gillar sura frukter. Mycket candida kan bidra till cancer. Jag gick på en kur tidigare men slutade då jag knappt åt socker. Men nu har de kommit tillbaka men man får inte av gifta sig då man är gravid eller ammar. Så jag måste vänta. Men candidas trivs inte med lök. de är bra att äta purjolökssoppa och ha lök i maten samt ta en vitlöksklyfta till frukost och en innan man lägger sig. Man kan skära den i småbitar och svälja bitarna me vatten:) är inte så gott med vitlök bara sådär. Sen är de bra att äta Kalk, inte apotekets utan köpa i hälsokostbutiker, riktig kalk. De innehåller inte en massa kemikalier. Man kan få dålig morgon andedräkt utav kalk och denna kur men de har med att kroppen utsöndrar dåliga bakterier och avgiftar kroppen :) sen undvika de de trivs med. Vill man inte äta vitlök finns de på vissa hälsokostbutiker, kurer mot candida svampar :) Men de funkar lika bra med lök och de är dessutom billigare. Sen fortsätter man ju till man själv känner att man är "botad" från socker suget. Kalken står de att man bara ska äta 1-2 tabletter per dag men jag fick råd av en örtgumma att äta 4 på morgonen och 6 på kvällen. Löskalk är de renaste och då, kan man blanda ner en tsk varje gång man dricker vatten :) Eftersom vårat vatten här uppe är så "surt" så behöver man kalk:) så de kan jag rekommendera i pulver form och ta varje gång man dricker :) Lycka till

2011-06-20 11:28:38
URL: http://meica.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0