Thaikyckling med cocosmjölk




4 pers. (men jag tycker det räcker till 6 pers! Det blir mkt sås.)

4 kycklingfileér
3 dl cocosmjölk
2 dl vispgrädde
en burk skivade vattenkastanjer
3 skivade morötter
ev. 1 dl Cashewnötter

Marinad:
2 tsk sesam olja
2 msk red curry paste
3 msk sweet chili sås
2 msk oyster sauce
1/2 msk raps olja
2 tsk riven ingefära (men jag tar bara 1 tsk för jag är inte så mkt för det)
1 riven vitlöksklyfta (jag tar 2 klyftor)
1/2 lime fint riven skal (om man vill) och saft

Blanda ihop marinaden



Strimla kycklingen och lägg den i marinaden och låt stå 20-30 min
(sätt igång riset medans och duka bordet)



Bryn kycklingen tills den är genomstekt, helst i en hög panna då marinaden kan sprätta
tillsätt vattenkatanjer, morötter och ev nötter när kycklingen brynt klart och låt puttra 2 min



häll sedan i cocosmjölk och grädde och låt koka ihop 5 min



Klart!



Kommentarer
Malin sandgren

du sku ha gjort de när jag var hos dej ist ;O såg svinit gott ut ju :)

2010-10-03 22:20:00
sara

Jag får väl göra det nån annan gång =)

2010-10-03 23:47:45
URL: http://saragra.blogg.se/
Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Ååh så gott de såg ut! De måste jag testa någongång :)

2010-11-10 22:15:00
URL: http://loon.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0