En lång helg

Gud, så här skulle jag kunna ha det varje helg. Vi har nämligen fått vara lediga hela fredagen, dvs 7 timmar, och jobbar 4 timmar idag, söndag. Det är enligt mig perfekt! Då har man hela fredagen fri att göra ärenden som man annars inte hinner, eller åka och shoppa till exempel! Söndagar är ju ändå heelt onödiga, allt är stängt och så behöver vi bara jobba 4 timmar för att kompensera fredagen. Dessutom får man ju tag på fler människor och säljer där med bättre en söndag! Nä, jag ska verkligen rösta på sön-tors veckor ist!

Fredagen hann jag med rätt mkt, först var vi och rännde på byn i hela 3 timmar! sen putsade jag insidan av alla fönster på nedervåningen åsså städade lite osv.

Lördagen putsade jag utvändigt, man får nämligen inte vara för snabb med att putsa fönster på norrabyn, man måste vänta tills alla flugor är borta (dödade sista flugan fre =p ) annars är dom skitiga på en dag igen.
sen for vi ut i skogen och hämtade enris och satte i blomlådorna.
På kvällen bjöd vi Larsa, Sussi, Jimmi och Elin på middag. Det blev dubbelmarinerad fläskfilé och potatisgratäng, ett jätte gott recept som jag fick av Emma. :)

Nu är jag på jobbet och det går riktigt bra! Och snart får vi ju fara hem dessutom :)
Får ju fin främmande i em åxå!


Tjing!

Kommentarer
Ida

Hej! Måste bara få säga grattis till graviditeten! Visste inte att ni var på väg att få tillökning, vad roligt :) Hoppas allt går bra!

2010-10-18 22:37:59
URL: http://elfvin.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0